Hvis man har en firmahjemmeside og undrer sig over hvorfor man ikke har mere trafik på sin hjemmeside, har det højst sandsynligt noget at gøre med at man ikke har den bedste placering på søgemaskinen Google. Det vil sige at man langt fra er en af de første sider der dukker op, når man søger på et bestemt nøgle ord, der har noget at gøre med dit firma. Hemmeligheden bag en god placering på Google er det såkaldte linkbuilding, hvor man knytter forskellige relevante links fra SEO-stærke hjemmesider til sin egen hjemmeside.
Det behøver ikke at være så besværligt at komme frem som et mindre firma med en hjemmeside. Det eneste man behøver er at studere linkbuilding og SEO – søgemaskineoptimering – hvorefter man er nødt til at væne sig med tålmodighed. Som sagt er det helt afgørende at bruge linkbuilding i opsætningen af ens firmahjemmeside, hvis man virkelig gerne vil have sit firma til at rangere højt på Google. Ikke nok med det, men det er også mere værdifuldt fra dit firmas side, hvis du knytter mange forskellige links til teksten på din hjemmeside, da det viser at du ikke bare trækker dine konstateringer op fra en hat.